jestem-przezroczysta.serwis

Temat: Dwa pytania o Audi 80 2.0
Witaj, odnośnie kręcenia kluczykiem to sprawdź czy to samo się dzieje gdy przed rozruchem odkręcisz na chwilkę korek wlewu paliwa i zassie powietrze-wtedy zawór odpowietrzający bak, jeśli nie zasysa to zaworek zwrotny utrzymujący ciśnienie na listwie puszcza albo któryś ze wtrysków. Z gazownią nie ma żadnego problemu i jeśli mogę polecić to Landi Renzo (2300PLN ze zbiornikiem zamiast koła).
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=174



Temat: [ukł. chłodzenia] wskazanie temperatury silnika
... gdyż pozimu paliwa to on nigdy mi dobrze nie pokazywał (nalane do pełna - wskazówka bliska max, zbiornik zalany do połowy - pokazuje rezerwę).
Źródło: fiatforum.com.pl/viewtopic.php?t=2974


Temat: [KJ] Zbiornik paliwa.
Kumpel zakupił KJ-ta 3,7l w automacie, rocznik 2007. Ściągnięty z USA. Okazało się, iż sygnał "GASCAP" świeci się dlatego, iż przy transporcie został uszkodzony zbiornik paliwa, a dokładnie zawór odpowietrzający umieszczony w "stropie" zbiornika - jest wgnieciony. Pytanie: 1. Czy idzie wymienić sam zawór czy co to tam jest - bez wymiany całego zbiornika? 2. Jeśli trzeba wymieniać zbiornik - to ważny...
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=27868


Temat: kontrolka bledu silnika
Z zaprzyjaźnionego forum: : 16825 P0441 System kontroli emisji wydechu (EVAP) – niewłaściwy przepływ odpowietrzania. Przedewszystkim sprawdz czy zaworek odpowietrzajacy zbiornik paliwa jest sprawny . lub czy silnik nie zasysa lewego powietrza zaworek znajduje sie przewaznie w okolicach komory silnika lewe lub prawe nadkole w skodzie zdaje sie jest z prawej strony na przewodzie odpowietrzajacym zbiornik paliwa otwiera sie gdy silnik pracuje i opary paliwa ze zbiornika sa zasysane do kolektora ssacego Evaporative system monitoring - monitorowanie systemu odpowietrzania układu paliwowego EVAP. Układ EVAP zapobiega przedostawaniu się węglowodorów z układu zasilania do atmosfery. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świeże powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas eksploatacji. Opary paliwa z pochłaniacza kierowane są do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku. Zadaniem...
Źródło: fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=5849


Temat: Stuki (klekotanie )przy odpalaniu 1.4 16v.
Tak i powiem więcej , w Skodzie poraz pierwszy mają rację. Tak ma być . To zawór odpowietrzający zbiornik paliwa. To samo jest w koncernie VW z tymi silnikami. Nie masz...
Źródło: fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=4036


Temat: Stuki (klekotanie )przy odpalaniu 1.4 16v.
Przy odpalaniu słychać stuki (klekotanie) silnika(tak jakby zawory Kolega napisał że nie muszą to wcale być zawory, a chyba nie czytałeś uważnie mojego postu. Nie napisałem nic o porównywaniu zaworów z odpowietrzaniem zbirornika paliwa, tylko pisałem o klepaniu jakie występuję na poczatku po uruchomieniu silnika i wcale nie dochodzi z pod maski. Jestem w 100 % przekonany o tym że jest to zawór odpowietrzający zbiornik paliwa po uruchomieniu samochodu i nie mam pojęcia które Fabie klepią na początku po uruchumieniu a które nie . Moja klepie od bardzo dawna i nic się z...
Źródło: fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=4036


Temat: TDI
Ktoś ostatnio pytał ile wchodzi do zbiornika VW Golf III Variant 1,9 tdi - zrobiłem ostatio trasę J.Góra - Lublin-J.Góra i zrobiłem na zzbiorniku prawie 1300 km z czterema osobami,bagażem i klimą - Tylko dlatego że kolezka na CPN-nie wlał mi do zbiornika 63 litry ropy .Podczas tankowania trzeba tylko odciągać co jakiś czas zawór odpowietrzający po lewej stronie we wlewie paliwa.Jak...
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=8116


Temat: Kody Bledow odczytane i dalej nic ???
Witam chciałbym się podczepić pod temat a konkretnie pod kod związany z 0443----- Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa. Ostatnio zaczęły dochodzić z przedziału silnika dziwne odgłosy ( pukanie, terkotanie) w momencie dodawania gazu i na wyższych obrotach cichły. Dojście co to może być zajęło mi kilka dni i stwierdziłem że to zawór odpowietrzający zbiornik paliwa w momencie wyjęcia wtyczki z tego zaworu ( terkotanie ) zanikało, dodam jeszcze że po odkręceniu korka wlewy paliwa słychać było dziwne syczenie. Moje pytanie jest następujące, czy wymieniałeś może ten zawór i ile kosztuje ... drogę lekko odkręcam korek wlewu paliwa bo ponoć źle podciśnienie w zbiorniku wpływa na pompę paliwa będę wdzięczny za odpowiedz
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=17584


Temat: [S70] Spadki mocy podczas jazdy
po wjechaniu na stacje, otwarciu wlewu paliwa i zatankowaniu i po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka zgasła. Początkowo nie zwróciłem na to uwagi, załapałem dopiero, gdy to powtórzyło się za jakiś czas ponownie. Później zastosowałem to całkiem rozmyślnie, gdy zapaliła się kontrolka zjeżdżałem na pobocze otwierałem wlew paliwa i po uruchomieniu silnika kontrolka gasła . Stosowałem to kilkakrotnie i skutkowało. Teraz to odpuściłem, bo jest za gorąco i nie chce mi się wyłazić z auta. Dam się porąbać i będą twierdził nawet na torturach, że w Volvo V70 2.5TDI otwarcie wlewu paliwa powoduje zgaśnięcie kontrolki „lambda”. Prawdopodobnie masz uszkodzony zawór odpowietrzający zbiornik paliwa, w związku z czym w układzie paliwowym wytwarza się podciśnienie. Silnik nie dostaje tyle paliwa ile mu potrzeba, więc zapala się kontrolka....
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=15869


Temat: [Nubira] I 2,0 kod 61
Zawór pochłaniacza par paliwa jest z jednej strony zabezpieczeniem zbiornika, z drugiej elementem wzbogacającym mieszankę paliwową. Pracuje w układzie zbiornik paliwa, zawór odpowietrzający, pochłaniacz par paliwa, zawór CCP, kolektor ssący. Prościej, w zbiorniku powstają pary paliwa. Nie można ich zamknąć szczelnie bo przy wysokiej tem rozwali zbiornik albo w pobliżu samochodu będzieą pary bęzyny mogące doprowadzić nawet do wybuchu. Więc poprzez zawór odpowietrzający na zbiorniku pary ida do pochłaniacza- pudełko plastykowe tuż za prawym tylnym kołem przed zderzakiem a następnie przez zawór CCP do kolektora. Zawór ten otwiera się gdy silnik pracuje i ... PRACĘ PRZY PARAMETRACH ŚREDNICH co skutuje zapaleniem się kontrolki CHECK i/lub zwiększonym zużyciem paliwa. Dodatkowo w pobliżu samochodu moż edać się wyczuć co jakiś czas delikatny zapach paliwa i zwiększone cisnienie w zbiorniku o0dczuwalne przy odkręcaniu kurka wlewu. Aby wyeliminować błędną pracę komputera ECM rodze tą usterkę usunąć.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=13079


Temat: Cieknący wężyk odpowietrzający
Heloł, jak to u kobiety motocyklistki bywa, czasem się coś spierdziuli i musi się poradzić bardziej doświadczonych koleżanek/kolegów motocyklistów. Problem wygląda następująco. Rano zdemontowałam zbiornik paliwa (celem wylania z niego zupy - nie pytajcie dlaczego ) Odłączyłam następujące elementy, widoczne na załączonym schemacie: 1 - wężyk paliwowy 2 - złączka podawania paliwa 3 - złączka pompowania paliwa Dwa wężyki opisane numerami 4 i 5 pozostały nieruszone, jako, że można zdjąć zbiornik, bez ich odłączania (bo zwisają luźno pod motocyklem). Po wylaniu paliwa wszystko podłączyłam, zalewam świeżym no i niespodzianka. Z wężyka numer 5(u mnie jest bez tego zaworu opisanego cyfrą 8), który jest nazwany, canister hose, co po polskiemu, to będzie wężyk zbiornika (bez sensu), leci mi drogocenne paliwko Całe nie wyleciało przez ten wężyk, ale trochę mi go uciekło. Wlałam 5l, a wyleciało ze 200 ml. No i po wlaniu całego tego paliwa trochę kapało. Tak dla wiadomości z wężyka nr 4 tylko kilka kropel wykapało. Pytanie moje teraz brzmi: czy to normalne zachowanie po opróżnieniu zbiornika i zalaniu go od nowa? Nie znam się, a w manualu też nie jest nic napisane. Dajcie znać...
Źródło: motobydzia.com/phpBB/viewtopic.php?t=3536


Temat: [Megane II phI] Wyciek paliwa
Witam! Mam dokładnie taki sam problem! Nieczęsto tankuję zbiornik paliwa do pełna, ale ostatnio po zrobieniu"trasy" postanowiłem sprawdzić spalanie i dlatego wlałem na maksa.Z pod stacji Shell zajechałem do domu, a ... może jakiś zawór odpowietrzający puścił nadmiar paliwa.Zbiornik jest plastikowy, więc może to jest przyczyną??Najdziwniejsze jest to, że paliwo kapie tylko na początku gdy podjadę na parking.Potem gdy nie "rusza" się w zbiorniku-przestaje. Niepokoję się gdyż przejechałem od zatankowania 80 km i nadal kapie. Mam prośbę-gdybyś dowiedział się czegoś nowego napisz na adres: andci4@o2.pl Pozdrawiam.
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=6927


Temat: jazda na rezerwie
Odpowietrzenie zbiornika musi być, jest od tego zawór przy dolocie rury od tankowania do zbiornika, a poza tym gdyby był szczelny to na zdrowy rozum w zbiorniku powstałoby podciśnienie. Zresztą za każdym razem przy tankowaniu odkręcasz wlew przez który dostaje się powietrze. Jeżeli chodzi o odparowanie to chroni zawór właśnie odpowietrzający, działa tylko w jedną stronę wpuszczając powietrze. Efekt syknięcia podczas odkręcenia korka jest spowodowany małą różnicą ciśnień między zbiornikiem, a powietrzem. Gdybyś odkręcił korek po pewnym czasie nie syknęłoby tak bardzo. W książce dokładnie jest opisane, że jeżdżenie na małej ilości paliwa doprowadza do tego iż w zbiorniku jest więcej powietrza niż paliwa i im więcej jest powietrza (a wiadomo, że w powietrzu jest para wodna) tym większe pole do popisu ma właśnie...
Źródło: mercedes.nni.pl/viewtopic.php?t=4079


Temat:
Witam , faktycznie okazał się uszkodzony zawór zwrotny odpowietrzający , który znajduje sie na zbiorniku paliwa. Założyłem nowy zawór i wszystko jest ok , pozdrowienia dla Benka , dzieki.
Źródło: jetsport.fora.pl/a/a,792.html


Temat: Mróz...zrobi ci najlepszy przegląd JTD
kolego masz zanieczyszczony/ zawieszony (tak się dzieje jak zbiornik rzadko jest pełny) zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (integralna część wlewu paliwa) - tylko demontaż i czyszczenie
Źródło: alfakielce.fora.pl/a/a,214.html


Temat: Problem z obrotami
przyczyny "strzelania" w gaźnik (wg książki pt."Poradnik motocyklisty"): - zbyt uboga mieszanka - zdecydowanie przedwczesny zapłon - niewłaściwa świeca (wartość cieplna) - uszkodzony zawór dolotowy - nieszczelność gumowego łącznika pomiędzy głowicą i gaźnikiem Zubożenie mieszanki wynikać może ze zbyt małej przepustowości kranika paliwa, spowodowanej przytkaniem wewnętrznych przelotów lub siateczki filtrującej. Jeżeli zubożenie mieszanki występuje w chwilę po rozpoczęciu jazdy, to przyczyna tkwi w zatkanym kanaliku odpowietrzającym zbiornik paliwa Przyczyny takie jak: niewłaściwa świeca i uszkodzony zawór wykluczam (świece wymienione na irydowe na taką jaką podaje producent, zawory regulowane w tym sezonie. Nieszczelność gumowego ... do gaśnięcia i co pewien czas, zwłaszcza przy otwieraniu gazu, strzelanie w gaźnik, czyli tzw. "kichanie"." http://www.riders.pl/inde...pic=162.msg3350 Silnik ,,strzela w gaźnik": 1. Dopływ paliwa utrudniony z powodu zanieczyszczenia kranika paliwa lub...
Źródło: forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=995


Temat: Zadanie typu TRIZ - problem z poziomem cieczy w zbiorniku
się wraz z poziomem lustra wody wewnątrz. Po napełnieniu spłuczki do określonego poziomu, pływak dociska zawór odcinający i napełnianie ustaje. Zatem poziom wody w spłuczce jest zawsze taki sam. Pytanie jaki? Czyli zadanie jest takie: mamy niewielki zbiornik o pojemności ok. 70 ml , do którego wpływa ciecz oraz jakiś zawór, który odcina ten dopływ, gdy zbiornik napełni się do ustalonego poziomu. Jak wyznaczyć ten poziom, jeśli zbiornik jest nieprzeźroczysty? Najprościej było by wywiercić w dolnej części zbiornika otwór, wstawić tam pionową rurkę szklaną, która na zasadzie naczyń połączonych wskaże poziom cieczy. Niestety w zbiorniku nie można nic wiercić. Do dyspozycji jest tylko niewielki otwór (ok. 1,5 mm średnicy) odpowietrzający zbiornik, ale oczywiście znajdujący się nad lustrem cieczy.. Rysunek poglądowy: Jak rozwiązać ten problem...
Źródło: ww.mt.com.pl/forum/viewtopic.php?t=5038


Temat: KUpię - Zawór odpowietrzający zbiornik paliwa do mojej
...
Źródło: 193.106.106.69/forum/viewtopic.php?t=949


Temat: Opel Zafira 99r. 1.8 16v
odpala na dotyk. Proszę o P O M O C Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.1 V Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V Sygnał regulacji przepustnicy,3.7 V TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),4.0 V Sygnał ... Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin (EGR),1.2 V Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 % O2 Pętla sensora,Otwarte O2 Sensor,4 023 mV O2 Integrator,128 kroki O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),133 kroki Prędkość silnika,1 035 obr/min Pożądane jałowe,1 024 obr/min IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),-1 kroki IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,-1 kroki Zawór kolektora ssacego,Nieaktywny Polecenie A/C...
Źródło: zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2380


Temat: [ E36] M50 - trzęsie silnikiem na wolnych obrotach
dziś zauważyłem że po odpieciu wtyczki od zaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa trochę mu się polepszylo. wprawdzie nadal rzuca trochę silnikiem ale nie tak bardzo jak gdy ten zawór jest podłączony. i...
Źródło: bmwautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5091


Temat: [ E46] Bardzo zaciąga powietrze przy odkręcaniu wlewu paliwa
Witam Problem w końcu rozwiązany, nie ma już żadnego podciśnienia i nie zaciąga w ogóle powietrza gdy odkręcam korek od baku. Podejrzewałem że uszkodzony był zawór odpowietrzający zbiornik paliwa ( tak ... aktywnym, a od tego filtra odchodzą jeszcze 2 rurki odpowietrzające. Jedna z nich prowadzi do tego zaworka co reguluje podciśnienie (co myślałem że jest popsuty), a druga gdzieś w górę... i...
Źródło: bmwautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5983


Temat: Octavia nie jedzie
jako, a nie zaobserwowałeś czy przypadkiem przy odkręcaniu korka wlewu paliwa nie słychać jakby powietrze zasysało do środka To jest jeden z objawów złego działania tego zaworu. Gdy zbiornik się nieodpowietrza może powstaje podciśnienie i pompa nie może zaciągnąć paliwa. A tu masz wszystko o tym zaworze: Zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80 (system odpowietrzenia zbiornika paliwa) W obecnych pojazdach paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów. Mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowywana jest za pomocą sterowania powietrzem. Dlatego zbiornik z wkładem węgla aktywnego ma bardzo duże znaczenie dla utrzymywania odpwiedniego odpowietrzania układów paliwowych. Działanie układu zbiornika węgla aktywnego: Nad powierzchnią paliwa w zbiorniku tworzą się, zależnie od ciśnienia powietrza i temperatury otoczenia, mniejsze lub większe ilości oparów paliwa. Układ zbiornika węgla aktywnego zapobiega temu, aby emisja węglowodorów (HC) nie następowała do wdychanego powietrza. Opary paliwa przedostają się z najwyższego punktu zbiornika paliwa przez zawór bezpieczeństwa (zamknięty przy pochyleniu 45 stopni) i zawór odpowietrzający do zbiornika węgla aktywnego. Węgiel aktywny wchłania te gazy jak gąbka. Podczas jazdy z aktywną regulacją lambda (ciepły silnik), zawór magnetyczny N80, zwany także zaworem regenerującym, jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od ... zbiornika węgla aktywnego. Opary paliwa zmagazynowane przez węgiel aktywny oraz świeże powietrze zostają w sposób dozowany doprowadzone do komory spalania. Zawór odpowietrzający zapobiega zasysaniu oparów paliwa ze zbiornika wtedy, gdy otwarty jest zawór magnetyczny N80 i dochodzi podciśnienie z rury ssącej. W ten sposób gwarantowane jest, że najpierw opróżniony zostanie zbiornik węgla aktywnego. Bez zasilania prądowego (np. przerwa przewodu) zawór magnetyczny N80 jest zamknięty. Zbiornik węgla aktywnego nie może być opróżniany. Wskazówki - Połączenia węży są zabezpieczone opaskami sprężynowymi lub zaciskowymi. - Opaski zaciskowe zasadniczo należy wymieniać na sprężynowe. - W celu montowania opasek sprężynowych zaleca się stosować przyrząd VAS5024 lub cęgi VAG 1921. Naprawa/Części układu zbiornika węgla aktywnego 1 – zbiornik węgla aktywnego miejsce zamontowania: (w prawej, przedniej wnęce błotnika koła, przymocowany jest do karoserii. W celu wymontowania zdemontować osłonę przedniej prawej wnęki błotnika koła). 2 – moment dokręcania 10 Nm 3 – obudowa filtra powietrza 4 – pierścień mocujący, mocuje zawór magnetyczny 5 – zawór magnetyczny N80 (zawór jest sterowany (taktowany) przez komputer sterujący, gdy silnik jest ciepły). Położenie montażowe, strzałka zwrócona w kierunku przepływu. 6 – wtyczka zaworu magnetycznego (czarna 2-stykowa) 7 – ... powietrze Diagnostyka zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego: Zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego musi się włączać. Jeżeli zawór elektromagnetyczny nie włącza się (nie występuje słyszalny odgłos „kliknięcia”), można podejrzewać że nie pracuje właściwie lub jest uszkodzony. Należy wtedy sprawdzić poprawność działania zaworu lub instalacji. (Bez zasilania prądowego zawór magnetyczny jest zamknięty). Sprawdzanie zaworu elektromagnetycznego: Warunki sprawdzania: VAG silnik [01] grupa wskazań [04] ... testu symulacyjnego (Kurztrip): Wartość wymagana: [TEV iO] [TEST OK] (TEV oznacza zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (zawór magnetyczny układu zbiornika węgla aktywnego). Jeżeli w polu wskazań [4] będzie widoczny napis [TEV niO] (zawór odpowietrzający niesprawny), wprowadzić sprawdzanie działania elementów wykonawczych i wysterować zawór magnetyczny zbiornika węgla aktywnego N80).
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=12641